Szigorúbban fogják az indiai szolgáltató központokat
Az USA jegybankja, a Federal Reserve (Fed) olyan új outsourcing normákat fogadott el, amelyek szorosabb ellenőrzést hozhatnak az indiai informatikai szolgáltató központokra, ugyanis ezentúl a kiszervező cég vezetőjét még nagyobb felelősség terheli megbízottjai tevékenységéért – írta a The Economic Times.
A decemberben közreadott útmutató egy közel tízéves, kiszervezésről szóló tájékoztató frissítése. Az új javaslatok alapján a The Economic Times szerint a tapasztalt kiszervezők is átgondolhatják, hogy milyen feladatokat engedjenek át partnereiknek. Ezentúl ugyanis a felelősség a kiszervezett tevékenységek miatt is az amerikai pénzügyi szolgáltatók vezetőire hárul majd, pedig eddig sem voltak enyhének mondhatók a velük szemben támasztott felügyeleti követelmények.
Az új irányok alapján az indiai szolgáltató központok kénytelenek lesznek újragondolni a kockázatkezelési stratégiájukat, és erősíteni a kontrollingot – mondta a lapnak Parag Deodhar, egy indiai biztosítótársaság kockázatelemzője. Deodhar szerint a indiai szolgáltató központok alapos átvilágításokra, valamint szorosabb felügyeletre számíthatnak megbízóiktól.
Az indiai Tata Consultancy Services , az Infosys, valamint az USA-beli rivális, a Cognizant Technology Solutions egyaránt az amerikai pénzügyi szektortól kapják megbízásaik tetemes részét. Az észak-amerikai bankok 2014-ben várhatóan 59,4 milliárd dollárt fognak tech-szolgáltatásokara költeni partnereiknél.
Az Everest Group ügyvezető igazgatója, Peter Bendor-Samuel a lapnak úgy vélekedett, eddig is rengeteg olyan vállalatvezető volt, aki igyekezett gátat szabni a kiszervezésnek: az új szabályok meggyőzhetik őket arról, hogy újra házon belül intézzék a szóban forgó munkafolyamatokat.
Ezek az indiai szolgáltató központok egyébként nem csak technológiai szolgáltatásokkal, hanem hitelügyintézéssel és árbecsléssel is foglalkoznak. A Deloitte tanácsadója, Sanjoy Sen szerint a Fed kockázatosnak tartja, hogy ilyen nagy mennyiségű, szolgáltatásokkal és pénzügyi termékekkel kapcsolatos információ koncentrálódik ilyen kis számú cégnél, amelyek ráadásul földrajzilag is közel vannak egymáshoz.
A Zinnov menedzsere, Sundararaman Viswanathan azonban úgy vélekedik, a Fed nem korlátozni próbált, csupán az eddig is ismert legjobb gyakorlatokat kodifikálta, így az indiai cégeknek nem is kell semmiféle változtatást bevezetniük.
The Economic Times
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk
A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk
- Új vállalkozásfejlesztési központot hoztak létre a romák elhelyezkedésének támogatására 3 hete
- Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége 1 hónapja
- Új trend: bérszámfejtés mellett a HR-folyamatok kiszervezése 2 hónapja
- Új informatikai központot nyit a BMW - több ezer munkahely jöhet létre 2 hónapja
- Szijjártó Péter: Magyarország diktálni fogja egy technológiai világforradalom tempóját 2 hónapja
- Három cég a milliárdos bevételi sávban - változatlan a sorrend az élen a kiszervezett HR és bérszámfejtési szolgáltatásokkal foglalkozó legnagyobb cégek körében 3 hónapja
- Kelet-Magyarországon erősít a Prohuman 3 hónapja
- Vajon elveszi az asszisztensek munkáját az AI? 3 hónapja
- Hogyan fogadják a nőket a műszaki szakmában? 5 hónapja
- Csak álom a home office a magyarok 95 százalékának - itt a kutatás 5 hónapja
- 90 cm átmérőjű csövön keresztül húzták ki a munkásokat 6 hónapja